Stresszoldás shiatsuval

A shiatsu a hétköznapi bosszúságok, feszültségek lelki terheit a test felől közelítve tudja csökkenteni. Az idegrendszer megnyugtatása érdekében az életenergia szabad áramlását állítjuk helyre. Leginkább a mellkasban, a fejben érezzük a feszültséget, itt vannak a blokkolt területek, ezért ezek felszabadítására törekszünk. A cél érdekében a szívburok meridián pontjait is kezeljük, ennek hatására az idegesség, az ingerlékenység csökken.

A kezelés menete

  1. hát ütögetés
  2. mellkas ütögetés
  3. vállemelés-leejtés
  4. kézkezelés
  5. a szívburok meridián kezelése
  6. vállringatás
  7. mellkas nyomás
  8. szemtakarás

A kezelést ülve kezdjük

Ültessük le a partnerünket a matracra vagy egy székre, ha az egyszerűbbnek tűnik. Térdeljünk, vagy álljunk oldalról mellé.

Egyik kezünket tegyük a szegycsontra, másikkal ütögessük meg a hát felső részét. Lazán összezárt ujjakkal, lendületes csuklómozgással járjuk be a lapockák környékét és a vállakat.

Ütögetés a mellkason

Tenyerünk simuljon a hát közepére, folytassuk az ütögetést a másik kézzel a mellkason, oldalt a kulcscsont alatt és középen a szegycsonton.

Használhatjuk a ujjvégeket is, hogy ne legyen túl erős a hatás. Közben kérjük meg a partnerünket, hogy lélegezzen mélyeket.

Behunyt szemmel

Ha nem csukta még le a szemét a társunk, kérjük meg rá. A kezelésünk csak akkor lesz hatásos, ha nyitott rá a befogadó, amit — paradox módon — csukott szemmel, befelé figyelve lehet jól megvalósítani. A behunyt szem segít a feszültséget jelentő külvilágot kizárni, és felépíteni egy nyugodt belső világot.

Lélegezzünk együtt

A vállízület alatt fogjuk meg a két felkart. Belégzésre toljuk fel a két vállat jó magasra. Kérjük meg a partnerünket, hogy tartsa kicsit benn a levegőt.

Kilégzésre hirtelen ejtsük le a vállakat. Együtt lélegezzünk ki, szájon át, mint egy közös nagy sóhajtáskor. Ismételjük meg legalább háromszor. Az intenzív kilégzésben átéljük a belső feszültség oldódását, s ez nyugtatja az idegrendszert.

Most kérjük meg a társunkat, hogy feküdjön hanyatt. A szívburok meridián kezeléséhez mindenképpen fekve fogjunk hozzá. Ha egyszerűbb az ágyat használni, úgy is bátran nekiláthatunk.

Kéz a kézben

Fogjuk meg az egyik kezet és „ölelgessük” meg. Hosszan kitartott szorításokkal, váltogatva az érintés helyét, masszírozzuk.

Figyelmesen, elmélyülten ismerkedjünk meg a társunk kezének minden kis részletével. Szorítgassuk meg az ujjakat egyenként, a hüvelykpárnát, a tenyeret és a csuklót is.

Ne siessük el a dolgot, töltsünk legalább két-három percet „kéz a kézben”.

Szívburok meridián

A meridián kezelése csökkenti az ingerlékenységet, az ideges feszültséget. Pontjait a kar belső középvonalán találjuk, maga a meridián egészen a harmadik ujj végéig fut. Fordítsuk a kart tenyérrel fölfelé.

Egyik kezünket tegyük a vállra, a másik tenyérrel kitartott nyomásokkal kövessük végig a meridián vonalát. A partnerünk légzését követve minden kilégzésre lépjünk egy tenyérnyit lejjebb. A nyomásokat óvatosan, a testsúlyunkat használva végezzük. A csuklót, a tenyeret kiemelt figyelemmel kezeljük, mert itt vannak a leghatásosabb pontok.

Kezelés ujjnyiomással

Kövessük ismét a válltól kezdve a meridián lefutását a középvonalon, de most a hüvelykujjunkat használva. Az ujjnyomást mindig nagyon lassan kezdjük.

Először finoman érzékeljük a helyet, s csak akkor mélyítsük a nyomást, ha érezzük, hogy a társunknak jól esik. A kilégzéssel összhangban haladjunk. A csuklónál és a tenyér közepén különös gondossággal legyünk jelen. Ezek a pontok intenzíven csökkentik a belső feszültséget.

Üljünk át a másik oldalra. Foglalkozzunk ott is először a kézzel, majd kezeljük a szívburok meridiánt a karon.

Egy kis lazítás

Helyezkedjünk el a fej mellett. Támaszkodjunk a térdünkön. Nyúljunk a vállak alá, és az ujjainkat használva emelgessük felváltva a jobb és a bal vállat.

A ringatást olyan ritmusban és olyan erővel csináljuk, ami a legjobban esik a társunknak. Mivel a stressz hatása nagyon gyakran a váll és a mellkas feszülésében is megjelenik, ez a lazítás felszabadító hatású.

Tenyérnyomás a mellkason

Keressünk egy-egy jó helyet mindkét tenyerünknek a mellkas felső részén. Emelkedjünk a partnerünk fölé és lassan erősödő nyomással támaszkodjunk rá. Tartsuk ki hosszan, több lélegzetvételnyi ideig.

A nyomás hatására belégzéskor a tüdő lefelé, a has felé tágul. Ez mélyíti, teljesebbé teszi a légzést, így a tüdő, mint energiaforrás jobban tudja támogatni a megnyugvást.

Ezt ne hagyjuk ki

Végül helyezzük a tenyerünket finoman a szemre. A támogatást és biztonságot jelentő érintésben a lezárt szemhéj alatt a partnerünk tekintete megpihen.

Ez az idegrendszernek egy újabb, erős nyugtató üzenet. Közben az ujjaink simuljanak az arc két oldalára. Így az állkapocs ízületben blokkolt feszültséget is csökkenjük. Pihenjünk meg ebben az érintésben.

Amire nem is számítottunk

A fent ismertetett kezelés saját feszültségeinket iscsökkenti. Figyeljük meg, hogy ha valakinek végigcsináljuk a stresszoldásra, az idegrendszer megnyugtatására fókuszáló kezelést, az saját magunkra is jótékonyan hat. A shiatsut nemcsak kapni, adni is jó.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk