november 27

Önmasszázs – A Víz elem támogatása

0  hozzászólás

A Do-in világában a keleti gyógyászathoz tartozó öt elem, más néven az átváltozási fázisok elméletét is használjuk. Támogassuk egy hónapon keresztül minden nap a mostani időszakhoz, a télhez tartozó Víz átváltozási fázis harmonikus működését. A Víz elemhez kapcsolódik testi szinten a hólyag, a vese, a nemi szervek, a hormonrendszer működése, és a csontok, fogak egészsége. Az ezekkel kapcsolatos problémák enyhíthetők a gyakorlatok napi végzésével. Lelki-szellemi vonatkozásban a Víz energia harmóniája a következő kulcsszavakkal jellemezhető: nyugalom, megfontoltság, bátorság, életerővel telítettség. A diszharmonikus állapot ezek hiányával, illetve a különböző félelmek túlzott jelenlétével jellemezhető.

Vese-érítés

A keleti megközelítés szerint a Víz energia adja a belső nyugalmat, ennek pedig a vese a forrása. Dörzsöljük össze a két kezünket, majd helyezzük a derék fölé a vesékre. Lélegezzünk kényelmesen, nyugodtan. Kapcsolódjunk össze ezzel az érintéssel, legyünk ott jelen, melegítsük fel ezt a területet. Figyeljük arra, hogy a kezünk puhán, de határozottan tartsa a derekat. A támogató figyelem felszabadítja itt szunnyadó erőforrásainkat, és erősíti a nyugalmat, csendességet bennünk.

Nyújtózás

Egy jó mély belégzéssel nyújtózzunk föl magasra, kilégzéskor engedjük vissza a karokat. A következő belégzésre az egyik kar fölfelé, a másik lefelé nyújtózzon, és tovább lélegezve maradjunk ebben a testhelyzetben. Minden kilégzéskor képzeljük el, hogy az ujjaink egyre messzebbre kerülnek egymástól. A gerinc melletti izmokat nyújtjuk, a hólyag meridián mentén lazulnak a szövetek. Négy-öt lélegzetvétel után pihenjünk, majd ismételjük meg a gyakorlatot fordított kartartással.

Előrehajlás

Kilégzésre hajoljunk előre lazán, amennyire a hajlékonyságunk engedi. Maradjunk így, lélegezzünk tovább. Éljük át a törzs és a deréktáji izmok pihenését. A karokat és a fejet is engedjük lazán lógni. Ne erőltessük a minél mélyebbre hajlást, csak arra figyeljünk, hogy ellazult legyen a felsőtest. A lábakat nem szükséges nyújtani, ha jobban esik, kissé hajlítsuk be a térdeket.

Meridián-nyújtás

Maradjunk ebben a testtartásban és fogjuk meg a lábakat ott, ahol elérjük. Most próbáljuk minden kilégzéskor a törzset kissé közelebb húzni a lábakhoz. A derékon és a lábak hátsó részén figyeljük a feszülést, képzeljük el, hogy onnan fújjuk ki a levegőt. A gyakorlattal a hólyag és a vese meridián mentén lazítjuk az izmokat, szöveteket. Az energiaáramlás szabadabbá válik, a hormonháztartást harmonizáljuk. Hosszan tartsuk ki ezt a gyakorlatot, majd óvatosan egyenesedjünk fel.

Medence-billentés

Álljunk kis terpeszbe, párhuzamos lábfejekkel, mélyen behajlított térddel. Tegyük a kezünket csípőre, elöl legyen a hüvelykujjunk. Kilégzésre húzzuk a hasizmokkal a szeméremcsontot előre a köldök felé, és billentsük a medencét hátra. Tartsuk így, amíg a kilégzés tart, majd belégzésre a hasizmokat ellazítva billentsük a medencét előre. Többször, hosszan gyakoroljuk a mozgatást, nyugodt, lassú hasi légzéssel. A két mozdulat közül a hasizmok behúzása, a medence hátrabillentése legyen hangsúlyosabb, a másik inkább csak elengedés. A medence mozgékonysága a Víz energia harmóniáját támogatja és megelőzi, illetve csökkenti a derékfájást.

Medence-tolás 

Mindkét térdet kinyújtva összezárjuk a lábakat. Egyik sarkat fölemeljük, másik a talajon marad. A medence egyik oldalát a váll felé toljuk, ezzel oldalra billenjük. Kilégzéskor igyekezzünk a sarkat picit még magasabbra emelni, hogy a billentés erősödjön, de ne erőltessük túl, tartsuk tiszteletben a határainkat. Figyeljük a keresztcsont körüli változásokat, segítsük a lazulást. A gyakorlat, az előzőhöz hasonlóan, a medence merevségét csökkenti, felszabadítja a Víz energiát bennünk. Mielőtt a másik oldalra is elvégeznénk, ütögessük meg a keresztcsont és a csípő területét a következő bekezdés szerint.

Ütögetés

Lazán hajlítsuk be az ujjakat, és kézháttal ütögessük meg a keresztcsontot, majd oldalt a csípőt, ne maradjon sehol feszültség. Jóleső, erőteljes legyen minden impulzus, legalább egy percig folytassuk. Lendületes csuklómozgással pattanjon a kezünk egy-egy területen. Az izmokban és a csonthártyán lévő feszültségek oldódnak, az energiaáramlás szabadabbá is válik. 

Meleg a vesének 

A vese különösen érzékeny a hidegre, energiája kevésbé „fagy meg”, ha melegben van. Harmonikus működését azzal is tudjuk támogatni, ha gondoskodunk arról, hogy a derekunk, különösen télen, a többi testrészhez képest melegebb legyen. Egy sál vagy kendő derékfájáskor nemcsak melegít, de tartást, védelmet is ad.

Ha bármilyen kérdésed adódna, nyugodtan tedd fel azt egy hozzászólás formájában.


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Iratkozz fel a hírlevélre!

Értesülj első kézből az újdonságokról és friss hírekről!

>