október 1

Reggeli do-in gyakorlatok

0  hozzászólás

Blogunkban az öngyógyító shiatsu praktikákat, a do-in módszereit mutatjuk be, mindig más és más probléma megoldását célozva. Magunkon kezeljük az akupunktúrás pontokat és a meridiánokat. Kitartott mozdulatokkal nyújtjuk az energiaáramlás mentén az izmokat, szöveteket, hogy elérjük az optimális lazaságot, a feszültségek oldódását. Ezzel megteremtjük a feltételeit a betegségek megelőzésének és a gyógyulásnak. Törődjünk magunkkal együtt!

Érdemes naponta időt és figyelmet szentelni magunkra, és így támogatni reggeli megújulásunkat. Fölkelés után jólesik megnyújtóztatni az izmainkat, de a do-in gyakorlataival ennél sokkal többet tehetünk magunkért. Intenzíven felfrissítjük a nap jó elkezdéséhez szükséges meridiánokban és testrészekben az energiaáramlást. Ha tehetjük, végezzük a gyakorlatokat a szabadban, a reggeli napfényben.


Önmasszázs - Reggeli gyakorlatok


Légzőgyakorlat

Álljunk kis terpeszbe, kissé hajlított térdekkel, egyenes háttal, laza vállakkal. Belégzésre egyik lábbal lépjünk előre, és a testsúly nagy részét helyezzük erre a lábra. Emeljük fel a karokat, nézzünk fel és nyújtózzunk jól fölfelé. Nyíljunk meg egész lényünkkel a világ felé, érezzük át a befogadás örömét, mosolyogjunk is hozzá. Kilégzéskor lépjünk vissza, a karokat engedjük le, nézzünk a lábunk elé. Éljük át a kilégzés nagyszerűségét is, lazítsuk el a nyakunkat és a karjainkat, térjünk vissza önmagunkhoz, élvezzük a bezáródást. Mindkét mozdulat nagyon fontos az előttünk álló nap a harmonikus átéléséhez. A következő belégzésre a másik lábbal lépjünk előre, és ismételjük a gyakorlatot még legalább háromszor.



Nyakszirtcsont

A fejet kissé hajtsuk előre, és ujjvégekkel kopogtassuk meg a fej hátsó-alsó csontját. Járjuk be ennek a területnek minden kis részletét. Pattanjon a kezünk, de az impulzusok ne legyenek túl erősek. Érzékeljük a tarkótájék jóleső, felszabadító pezsgését. Ezzel a gyakorlattal a felébredést segítjük, hogy tettre-készek és „éles-látók” legyünk.



Szemöldök

Kicsit kifelé húzva szorítgassuk össze a szemöldököt, haladjunk a mozdulattal középről a halánték felé. A két oldalon egyszerre is végezhetjük a szemöldök masszírozását. Hüvelykujjal alulról érintsük óvatosan a szemgödör csontos ívét, és közben lazítsuk el a szemet. Ez a terület az epehólyag energiáját aktivizálja, ami segíti a felébredést, az elindulást.



Mellkas

Lazán behajlított ujjakkal, „gyapotfogással” ütögessük meg a mellkast. Lendületes csuklómozgásokkal járjuk be ezt az egész területet. Olyan impulzusokat adjunk, ami mélyre hat, még a hátunkat is megrezegteti, de ne legyen azért túl erős. A szegycsont közepén időzzünk hosszan, az a hely a szív energiáját aktivizálja, az előttünk álló nap örömteli, derűs elkezdését és az önbizalmunkat segíti.



Gerinc-lélegeztetés

Hajlítsuk be a térdeinket, erősen húzzuk magunk alá a medencét, a derekunkat és az egész hátat domborítsuk. A karokat a mellkas előtt behajlítva közelítsük egymáshoz, a fejet is hajtsuk előre. Ez a kilégzés fázisa. Belégzésre lazítsuk el a hasizmot, a derékkal és az egész háttal homorítsunk, a karokat nyissuk a törzs mellé, a fejet is emeljük föl. Lassú, nyugodt ritmusban lélegezzünk, és ismételjük a gerinc gömbölyítését és kiegyenesítését. Figyelmesen kövessük szinte egyenként a csigolyák mozgását, mindkét fázisban lentről fölfelé. Képzeljük el, hogy egy hullám megy végig a gerincen, és megmozgatja az összes csigolyát. Az éjszakai mozdulatlanságban a gerinc „berozsdásodik”, ezzel a gyakorlattal felfrissítjük, és a mozgékonyság visszatérését támogatjuk.



A fa elem gyakorlat

Álljunk széles terpeszbe, mélyen hajlítsuk be a térdeket, és támaszkodjunk rájuk. Egyik lábat nyújtsuk ki, helyezzük rá a testsúly nagy részét, a lábfejet és a törzset is fordítsuk arra. Minden kilégzésre segítsük a láb belső oldalán, illetve a törzs oldalán a nyújtózást. Képzeljük el, hogy onnan fújjuk ki a levegőt, és egy hajszálnyit lazulnak ott az izmok, szövetek. A másik oldalra is végezzük el a gyakorlatot. A Fa elem energiája támogatja bennünk minden nap az elindulást, az aktivitást, a kreatív megoldások megtalálását.


Reméljük, sok örömöd leled ezekben a gyakorlatokban! Ha kipróbáltad őket, kíváncsiak vagyunk, melyik volt a leghatásosabb. A kérdéseidet is szívesen látjuk a hozzászólások között.


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Iratkozz fel a hírlevélre!

Értesülj első kézből az újdonságokról és friss hírekről!

>